Wednesday, January 13, 2010

Fakta Coca-Cola(Coke)


 Sila bace betol-betol :

1. Dalam kebanyakan negeri di US, kereta peronda Polis/Lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah dijalanraya apabila berlaku kemalangan.

2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian ‘flush’. Kesan kotoran/hampas akan hilang dari tindakan ‘citric asid’ yang berada dalam Coke. Leh ganti Clorox ni..Hahaha!!

3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chr ome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke. Kesannya karat hilang!. Tapi aku xpnah try pun...hehehe..:-p

4. Untuk menghilangkan kesan ‘corrosion’ atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang saja setin Coke pasti kesan hakisan hilang serta merta.

5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang setin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.

6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. So jadi la Coke perisa sabun..Mwahahaha..

7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap. Pasti bersih. Tak sure lak sal ni...Huhu..

8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalamasa 4 hari. Perhh,leh leburkan Solex ojang ni..Hahaha..

9. Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis. So klo nak sihat banyakkan minum susu. Xksah r susu pape pun..Hehehe..


*pss: aku xtaw smue ni btol ke x,so korunk try r klo nk tgk hsilnyer..klo jd report kat aku..kekeke

0 comments:

Post a Comment