Friday, June 17, 2011

Hari berbasikal bogel sedunia..OoYeaaHH!!!!

Sambutan Hari Berbasikal Bogel Sedunia adalah sebuah acara global yang dianjurkan pada tahun 2004 untuk memprotes terhadap kebergantungan minyak dan meminta hak untuk berbasikal diberikan perhatian sewajarnya. Edisi 2011 kali ini menyaksikan penyertaan sebanyak 33 buah negara dengan lebih daripada 60 bandaraya dunia mengambil bahagian dalam acara itu yang berlangsung pada Sabtu (11/6/2011) lalu..



London
Di London, acara ini sudah diadakan sebanyak 7 kali sebelum ini, dan tahun ini merupakan edisi kelapannya. Para penunggang basikal mengambil laluan di tengah-tengah kawasan terkenal di London. Banyak antara peserta yang menghias tubuh mereka dengan slogan protes terhadap kebergantungan minyak dan penggunaan kenderaan bermotor.

Santiago, Chile
7 orang penunggang basikal ditangkap kerana dikatakan melanggar moral. Gerakan berbasikal bogel tersebut untuk pertama kalinya dianjurkan di Chile. Ini merupakan edisi pertama sambutan itu diadakan di negara tersebut.
tlg pak..sye xslah...hahaha...

Mexico City
nsib bek mamat ni tampal area tu...ahahahah!!

Kira-kira 500 orang penunggang basikal di Mexico City juga berkumpul dalam merayakan Hari Berbasikal Bogel Sedunia.Tahun ini merupakan perayaan yang keenam kalinya di Mexico City, dan setiap tahunnya penyertaan dari orang ramai bertambah.

p/s...kat msia bile lak nk wat???....ahahahaha!!....kompem rmai join,tp join tgk je lerrrr....:-D



3 comments:

aMiRaH said...

kat malaysia nak buat?? eii.. tambah banyak la kes pembuangan bayi.. =.=

...Nurul Aniza... said...

oi senset r~

mizy said...

ahahaha....gurau je pon...jgn serius sgt...;-D

Post a Comment